Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

I no passa res! amb Josep Borrell: les decisions turístiques per Setmana Santa


 

Cada dimecres, al matí360 ‘I no passa res!’ amb Josep Borrell. Avui, les decisions del sector turístic abans de Setmana Santa.

“Bon dia, Josep Lluís, i audiència,

Fa poc he estat pensant i observant com la zona on vivim va sortint de l’hivern i entra a la primavera. En concret, em refereixo sobretot al sector turístic, que en bona part ja es veu la Setmana Santa a sobre.

I he vist dos tipus d’actituds que em sembla que defineixen dos paradigmes entre els quals ens movem.

Per una banda, equipaments hotelers que han fet números i han decidit que per Setmana Santa no obren, perquè no saben què passarà en els mesos que van de l’abril al juny, és a dir, de Setmana Santa a l’estiu. Aquesta aproximació conservadora pot venir per diferents motius, però sobretot la veiem en grans hotels, grans equipaments, molt costosos de mantenir i amb unes necessitats de personal molt grans. La suma de tot això, els fa ser reticents a jugar-se-la. També es dona la circumstància que algunes de les empreses que ara no obriran són de les més grans i consolidades, de les que algú en podria dir que ja tenen els diners fets.

A l’altra banda, hi ha empreses que obren amb delit, que tenen ganes de posar-se ja mans a l’obra i començar a generar activitat econòmica, jugant-se-la fins a cert punt en els mesos que vindran després de la Setmana Santa però assumint el risc.

Poso sobre la taula aquests dos models de fer les coses sense jutjar les decisions que pren cadascú, perquè dono per suposat que cadascú s’haurà fet els números i això l’haurà portat a prendre unes decisions. Però si per donar a entendre que ja hi ha entre el sector turístic aquesta diferència en el tarannà de les empreses. Les que van a totes i les que prefereixen anar a ‘tiro segur’.

Evidentment, fa unes dècades tothom anava amb el punyal a la boca per cada oportunitat, per cada client i per cada pesseta que es movia. I ara ja hi ha qui tria millor les guerres que lluita.

Entenc que en un ecosistema econòmic madur hi ha d’haver de tot. Empreses més agressives i empreses més conservadores. La meva pregunta és, si el moment actual del sector turístic en l’àmbit internacional, i al Mediterrani més concretament, és un lloc tranquil en el qual relaxar-se al sol i la platja.

La resposta no la tindrem ni avui ni demà, sinó segurament quan sigui massa tard per fer-hi res.”

 

Amb el patrocini de:

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit