Free Porn
xbporn

deneme bonusu veren siteler

Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

L’AP-7 concentra el 20% de les morts per accidents de trànsit a les carreteres catalanes els primers sis mesos del 2022


L’AP-7 concentra prop del 20% de les morts per accidents de trànsit a la xarxa viària catalana dels primers sis mesos del 2022. Des del gener, a Catalunya s’han registrat 81 víctimes mortals, de les quals 17 han perdut la vida a l’AP-7. Una xifra que es triplica respecte les dades del mateix període el 2019, quan van ser 5 les morts a l’AP-7 (d’un total de 82); o el 2021, quan en van ser 6.

A la roda de premsa d’aquest dijous en què s’ha presentat el pla de mobilitat d’estiu, impulsat per Interior, el conseller Joan Ignasi Elena ha assenyalat que seguiran posant mesures i mitjans per canviara la tendència. En particular a la via de l’AP-7 on, aquestes dades, poden estar vinculades a l’augment del 40% del trànsit a la via des de l’alliberament dels peatges.

Andreu González, Inspector dels Mossos d’Esquadra i cap de la Divisió de Trànsit ha explicat que, durant aquests primers sis mesos, s’han detectat 4.780 positius en controls d’alcoholèmia. També 3.158 positius en drogues. Aquestes xifres suposen un 14% i un 8% més, respectivament, que el mateix període el 2019. González també ha destacat que s’han detectat un 150% més d’excessos de velocitat a l’AP-7.

Davant d’aquestes dades, tant Elena com González han fet una crida a la “responsabilitat” al volant, i també als vianants. De les 81 víctimes mortals a Catalunya per accidents de trànsit els primers sis mesos de l’any, 10 eren vianants. Elena ha assegurat que la mortalitat és “una tragèdia inacceptable” i ha demanat prudència per minimitzar els accidents i la mortalitat associada. “És un combat de tots”, ha conclòs el conseller d’Interior.

Minimitzar les retencions

Des del Servei Català de Trànsit (SCT) s’establiran mesures especials de circulació, ordenació i regulació per augmentar la capacitat viària i minimitzar possibles retencions. D’entres les mesures hi ha carrils addicionals i carrils en sentit contrari a l’habitual o la inversió de prioritats en rotindes, entre d’altres. També s’han fixat restriccions a la circulació de vehicles pesants que afecten alguns caps de setmana. Per exemple, els camions de més de 7,5 tones tenen restringida la circulació a l’AP-7 els diumenges de juliol entre les 17h i les 22h.

A més, a partir de divendres 15 de juliol i la resta de divendres del mes a la tarda, a l’AP-7 entre l’antic peatge de la Roca i l’antic peatge de Martorell -i també en el tram entre Tarragona i l’Ebre- es limitarà la velocitat dels vehicles pesants a 80km/h que hauran de circular pel carril de la dreta i sense fer avançaments. De moment no es preveu replicar la limitació durant el mes d’agost, tot i que el conseller Elena ha precisat que s’anirà adaptant segons calgui.

Així mateix, el SCT indicarà els punts de convergència de dues vies i enllaços i les rutes menys congestionades per tal que els conductors puguin prendre la decisió ja amb el viatge iniciat.

D’altra banda, en coordinació amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, es mantindrà la distribució de diverses grues a l’autopista AP-7, en el tram de més intensitat viària comprès entre la Roca del Vallès i Martorell. També es continuarà incidint en l’increment de la vigilància i inspecció viària de l’AP-7 i es continuarà instal·lant un servei diari de radars mòbils, en trams de concentració d’accidentalitat.

El pla de mobilitat d’estiu

El pla de mobilitat d’estiu que s’ha presentat aquest dijous i estarà vigent fins a l’11 de setembre, és una estratègia pensada per protegir col·lectius vulnerabales (motoristes, ciclictes i vianants) i millorar la mobilitat durant el període estiuenc, coincidint amb una mobilitat alta.

La Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra ha previst més controls en vies de major sinistralitat greu i mortal (AP-7, C-32, N-II, C-14, C-16, C-31). També intensificar els controls d’excés de velocitat, de transports i a motoristes, entre d’altres accions.

A més, tambés es maximitzarà la visibilització de patrulels en algunes vies, especialment a l’AP-7, amb controls de trànsit integrals. Les patrulles també vetllaran pel compliment de les restriccions de circulació previstes a l’AP-7, B-23 i C-32, i faran patrullatges dinàmics o estàtics.

A més, dins del marc de mobilitat d’estiu de conductors procedents de la resta d’Europa i que tenen com a destí el nord d’Àfrica. S’impedirà la circulació de vehicles que en la ruta del corredor del mediterrani circulin amb excés de càrrega o no disposin de les mercaderies o viatgers de manera adequada. També es controlaran les condicions tècniques dels vehicles i l’ús correcte d’elements de retenció del vehicle.

Foto: ACN

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit