La carretera C-63, entre Lloret de Mar i Vidreres, comptarà amb un tercer carril per reduir el nombre d’accidents en aquesta via. Així ho ha anunciat el Departament de Territori. Aquest tercer carril és part de l’estratègia 2+1 de la Generalitat. Així, es preveu intervenir a 400 quilòmetres de carreteres amb una inversió de 660 milions d’euros per reduir els accidents.
El conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, ha apuntat que el programa 2+1 respon a la voluntat de reduir la mortalitat “a zero, o gairebé zero” en els trams on s’actuarà. Els 400 quilòmetres en què es preveuen les accions representen un 7% de la xarxa de carreteres catalana. “És una estratègia per incrementar la seguretat viària i fer que aquestes carreteres siguin més còmodes i fluïdes”, ha dit Fernàndez i Olivares.
L’estratègia 2+1 consisteix en configurar tres carrils de circulació on el carril central es va alternant en un sentit i en l’altre, per tal d’habilitar trams d’avançament segurs per als vehicles. A més, les carreteres 2+1 disposen d’una separació reforçada dels dos sentits de circulació.
Per la tria de les vies on actuar, la Generalitat s’ha basat en diversos criteris. Que siguin carreteres existents 1+1 que pertanyen a la xarxa, que tinguin un trànsit de més de 5.000 vehicles diaris o l’accidentalitat frontal i la gravetat dels accidents, entre d’altres. La Generalitat preveu que les actuacions finalitzin el 2030.
A banda de la C-63 entre Lloret i Vidreres, en un tram d’11,5 quilòmetres, el programa preveu intervenir en 21 trams més. Algunes d’aquestes carreteres són la C-35, entre La Roca i Hostalric; la C-65, entre Girona i Llagostera; o la C-66, entre Girona i Palafrugell, entre d’altres.
Foto: ACN