Els impulsors del tren-tram de la Costa Brava volen que sigui realitat el 2030 i l’erigeixen com a alternativa per revertir la dependència dels carburants i la crisi climàtica. Asseguren que, de tota l’anella ferroviària que envoltaria les Gavarres, el tram comprès entre la Bisbal i Sant Feliu de Guíxols és el “prioritari”, perquè és on hi ha més població.
El tren-tram de la Costa Brava planteja construir una anella ferroviària de 97 quilòmetres que envoltaria les Gavarres. D’aquests, 26 aprofitarien l’actual línia de tren entre Riudellots de la Selva i Flaçà a través d’un tercer rail. Els 71 quilòmetres restants, que completarien el cercle i passarien pel litoral (connectant la Bisbal amb Palafrugell, Palamós, Sant Feliu, Llagostera i Cassà) serien de nova construcció, amb una via que aniria en paral·lel a la carretera.
L’Associació de Promoció del Transport Públic (PTP) n’és l’impulsora. Plantegen que el tren-tram tingui dos ramals. El primer entroncaria la línia amb l’aeroport Girona-Costa Brava. I el segon, sortiria de Girona i arribaria fins a Olot, resseguint el traçat de l’antic carrilet. Per evitar que el projecte quedi en un calaix, promouen un manifest amb ajuntaments per reclamar al Govern que hi aposti i s’escolti el territori.
Els càlculs inicials que ha fet el grup impulsor situen la inversió en uns 500 milions d’euros. Ara bé, la portaveu de la comissió que impulsa el tren-tram precisa que l’obra no s’ha de fer necessàriament d’una tacada, sinó que es pot subdividir en trams.
Segons un estudi preliminar fet pel grup impulsor, el tren-tram de la Costa Brava atraurà fins a 6,7 milions de passatgers anuals. Es preveu que cada dia hi hagi fins a 55 circulacions per sentit (amb una freqüència de pas que aniria dels 15 minuts a la mitja hora, depenent de si és hora punta o no).
Foto: ACN