Adif ha anunciat que ja s’han executat més de la meitat de les obres de La Sagrera-Sant Andreu per reubicar els traçats de l’R2 Nord i l’R11. Així, s’han superat les previsions. Les obres van començar fa just un mes i fins al 10 de desembre obligaran als viatgers d’aquestes línies a començar o finalitzar el recorregut a Sant Andreu Comtal i fer un transbordament al metro, a Sant Andreu. Segons Adif, les obres formen part de l’actuació més gran en infraestructures a Catalunya i una de les més ambicioses en l’àmbit estatal.
Les obres de La Sagrera-Sant Andreu ja han assolit el 65% total de l’execució d’un projecte que aquest any sumarà més de 100 milions d’euros d’inversió. La segona fita dels treballs consisteix en la reordenació de vies, que forma part del programa Transformem Rodalies, i suposa una inversió de 18 milions d’euros.
Un cop hagin acabat les obres, els trens de l’R2 nord i R11 passaran per l’interior de la futura estació. De moment, no hi ha prevista una data prevista per a la posada en funcionament de l’estació. Tot i això, la futura estació de Sant Andreu ja està pràcticament acabada. Pel que fa als trens de l’R1, ja passen per l’interior de La Sagrera des de finals del 2020 sense aturar-s’hi.
Més de 160.000 hores de feina en un mes d’obres
Segons Adif, aquestes obres, que està previst que s’allarguin fins al 10 de desembre, requereixen un “gran esforç tècnic i humà”. En aquest sentit, l’ens gestor detalla que hi treballen més de 600 professionals durant les 24 hores del dia i s’utilitza maquinària pesant de diferents tipus. Així, durant aquest mes s’han acumulat 168.000 hores de feina i s’han instal·lat 1.008 metres de via, que també s’ha formigonat. A més, també s’han instal·lat 32 metres de murs-pantalla fins a 26 metres de profunditat, més de 2.000 metres de catenària, entre d’altres.
Foto: ACN