Avui, al matí360 de Ràdio Marina, ens ha acompanyat Víctor Catalan, un dels impulsors del tramvia Blanes-Lloret. Aquesta setmana passada coneixiem la notícia que el departament de Territori estudiarà la viabilitat d’un sistema de tramvia entre Blanes i Lloret de Mar. Aquesta proposta i la seva viabilitat va començar a posar-se damunt la taula arran del treball de recerca que va fer el blanenc Víctor Catalan l’any 2009. Després de més d’una dècada, parlem amb l’arquitecte per conèixer més detalls sobre el tramvia Blanes-Lloret de Mar.
Catalan apunta que la figura del tren-tramvia s’està recuperant a Espanya i arreu d’Europa amb projectes similars al de Blanes i Lloret. Segons Catalan, el tren-tramvia és una proposta “útil i funcional que permet adaptar-se a un servei mixt entre el que és un tramvia en zona urbana i un tren en zona interurbana”. En el cas dels municipis selvatans, el punt de proposta partia d’unir l’estació de tren de Blanes amb Lloret de Mar, passant també per Palafolls.
“Lloret de Mar és el municipi més gran de Catalunya sense tren”, sentencia Catalan. “Si a això li sumem que l’estació de tren de Blanes està a les afores, podem dir que som l’àrea urbana més gran de Catalunya sense accés com caldria al tren”. Així, Catalan conclou que el tramvia Blanes-Lloret no és una proposta utòpica que no només faria servei a la mobilitat diària, sinó també al transport del turisme de l’estiu. A més, Catalan apunta que la proposta també es planteja des del marc de la sostenibilitat i de la descarbonització de la mobilitat.