El Departament de Territori i Sostenibilitat ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) un estudi de millora de la mobilitat del corredor Maresme–la Selva Marítima que proposi millores dels diversos modes de transport. L’estudi analitzarà el conjunt de les infraestructures de transport en relació a la xarxa viària, la xarxa ferroviària i les vies ciclables, així com les propostes de millora en els serveis de transport col·lectiu. En aquest sentit, l’estudi també valorarà la viabilitat d’un sistema de tramvia entre Blanes i Lloret de Mar, un projecte que s’ha posat sobre la taula en diverses ocasions però que mai ha obtingut els suports suficients per materialitzar-se.
Precisament, FCG ha adjudicat recentment la redacció de quatre estudis sobre la viabilitat dels trens–tramvia de la Costa Brava –que no incloïa la Selva Marítima-, del Pirineu, del Bages i de les Terres de l’Ebre. En paral·lel, el Departament està estudiant la implementació d’un carril bus entre Blanes i Lloret de Mar.
Arran de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que declara nul l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar aprovat el 2018, Territori ha mantingut diverses trobades amb els Ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar, Palafolls i Tordera, així com amb altres ens i entitats implicats, per assolir propostes de consens per millorar la mobilitat en aquest àmbit des d’un punt de vista integral.
Foto: Proposta de tramvia entre l’Alt Maresme i la Selva Marítima