Santa Coloma de Farners comença el compte enrere cap al nou sistema de recollida de residus porta a porta. El dimecres dia 16 de novembre és la data fixada per posar en marxa el sistema de recollida selectiva a la capital selvatana.
El Consell Comarcal de la Selva, l’ens a qui el consistori ha delegat aquest servei a través de l’empresa NORA, SA, i l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners han començat una campanya d’informació sobre la implantació d’aquest servei.
El conseller de Residus, Quim Vivas, ha explicat que des del Consell Comarcal de la Selva, conjuntament amb l’Ajuntament, s’està duent a terme una campanya informativa destinada a tota la població. Fins al 5 de desembre, el mercat de Santa Coloma tindrà una parada informativa amb un agent ambiental.
Paral·lelament, fins al 14 d’octubre es repartiran els contenidors comercials, amb cita prèvia. Pel que fa als cubells de les llars, aquests es repartiran del 17 d’octubre al 12 de novembre. A més, també s’han organitzat diverses xerrades informatives al pavelló dels Saioners del 13 al 25 d’octubre.
L’Ajuntament de Santa Coloma i la resta dels edificis municipals, a més, disposen del ‘Portanoves’ a les entrades. Aquest element informa de les fases del procés d’implantació del servei de recollida porta a porta i va canviant de color en funció de l’estat d’implantació.
La retirada de contenidors dels carrers es farà els dies 14 i 15 de novembre.
A Santa Coloma Residencial, el servei de recollida porta a porta s’implementarà una setmana més tard: el dijous 24 de novembre. L’endemà al matí es retiraran els contenidors.
Foto: Consell Comarcal de la Selva