Escolta-ho aquí:
Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L’enviem cada dia a les 7 del matí. Dona’t d’alta AQUÍ
Continguts
– Els sindicats CCOO, UGT i Domum Sindicato Social, han denunciat que l’empresa tèxtil Nylstar, amb seu a Blanes, acomiadarà properament un total de 24 treballadors dels 84 que l’empresa té actualment. Això suposa el 29% de la plantilla. Segons expliquen en un comunicat, a falta d’una última reunió de negociació l’empresa “no ha canviat la seva postura i manifesta que executará els 24 acomiadaments” derivats d’una expedient d’extinció que va presentar el passat 12 de desembre. També critiquen “la falta de projecte industrial que té l’accionista principal”.
Si no hi ha cap canvi d’última hora, els treballadors es concentraran a la porta de l’empresa el proper dijous a les 12 del migdia.
– Lloret de Mar ja ha obert el tercer tram del camí de ronda entre les platges de Lloret i Fenals. Les obres d’aquesta tercera fase han consistit en fer les escales d’accés a l’alçada de Punta de Fenals cap a l’inici del tram i arreglar el paviment del camí. També s’ha eixamplat el pas i s’han instal·lat baranes per a la protecció contra caigudes, a causa de la verticalitat del penya-segat. A més, s’ha fet un manteniment correctiu a la passarel·la que condueix a un dels miradors.
Tot plegat ha tingut un cost de gairebé 210.000 euros. L’Ajuntament de Lloret va adjudicar les obres al juliol, després que el procés d’expropiació dels terrenys s’allargués diversos anys.
– El cos de vigilants de Sant Hilari comptarà amb dos agents en tots els torns. Segons informen des del consistori, s’ha implantat un calendari que permet disposar d’un parell d’agents a cadascun dels torns cada dia de l’any. Fins ara, sempre hi havia algun torn que estava format per un sol agent.
Per altra part, els Mossos d’Esquadra tornaran a fer les anomenades rondes de seguretat pel municipi que, en alguns casos, es faran de forma conjunta amb els vigilants municipals.
– Renfe ha transportat 13,2 milions de passatgers en els trens d’alta velocitat a Girona i Figueres en els deu anys de funcionament. Aquest dilluns s’ha complert la primera dècada de la inauguració de les dues estacions gironines. Això ha suposat la reducció de circulació de 8,8 milions de cotxes i es calcula que s’han estalviat 161.100 tones d’emissions de CO2 si aquests passatgers haguessin fet servir el cotxe per moure’s. Un dels èxits d’aquesta línia és el servei Avant que ofereix la companyia espanyola entre Figueres, Girona i Barcelona.
Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L’enviem cada dia a les 7 del matí. Dona’t d’alta AQUÍ