Comencem una setmana primaveral amb la mirada posada en la cartellera musical d’aquest 2026, un any marcat pels comiats temporals o definitius de quatre bandes molt estimades.
El passat mes d’octubre, La Fúmiga va anunciar la seva retirada definitiva dels escenaris. El grup valencià s’acomiadarà amb només dues cites úniques programades per a la tardor d’aquest any: el 17 d’octubre al Sant Jordi Club de Barcelona i el 24 d’octubre al Roig Arena de València. Per la seva banda, Oques Grasses va desfermar una autèntica bogeria en anunciar que plegaven. Després de catorze anys d’èxits, la banda oferirà quatre nits memorables a l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Barcelona (els dies 5, 7, 9 i 10 d’octubre) davant de 220.000 persones que van esgotar les entrades en un obrir i tancar d’ulls.
Així mateix, Pepet i Marieta posaran punt final a 22 anys de carrera amb la gira de celebració L’última i mo n’anem. El projecte encapçalat per Josep Bordes, que deixa enrere més de 700 concerts, s’acomiadarà de manera alegre i llançarà nous temes abans de fer el seu últim concert a Ulldecona, el poble que els va veure néixer.
Finalment, La Gossa Sorda protagonitza un retorn i adeu completament excepcional amb la gira A Tornallom. Després d’exhaurir 50.000 entrades, la banda valenciana ha confirmat que a Catalunya només actuarà en tres festivals aquest estiu: el Cabró Rock de Vic (12 i 13 de juny), el Festiuet de Salou i l’Empordà Music Festival. Els projectes s’acaben o es pausen, però aquestes quatre formacions asseguren un adeu inoblidable. Molta sort a tots!



