Lluís Pascual, president de l’Associació de Botiguers de Blanes, ens ha acompanyat al matí360 de Ràdio Marina per parlar sobre la campanya que ha iniciat l’Associació: la recuperació d’en Bla i la Nes.
En Bla i la Nes son “dos ninots rodons i gracioso” com diu Pascual que es van crear fa 20 anys en mans de dos artistes locals, en Sergi Ros i en Francesc Ros. El president de l’Associació apunta que ara s’han recuperat perquè malgrat van ser molt populars durant una generació, ara, “han quedat en l’oblit”.
La Campanya de Tardor que torna a portar en Bla i la Nes al municipi consisteix en un conte d’una història nova dels dos personatges i, també, en un àlbum de cromos que es poden obtenir als comerços locals que participin a la campanya. De fet, tots aquells que aconsegueixi acabar l’àlbum entreran en el sorteig de vals regals d’un valor de 2.000 euros que es farà el 8 de desembre.
Segons Pascual, “l’Associació de Botiguers en la seva essència porta la cultura d’identitat, de poble, de proximitat, de teixit de petita botiga i de petit comerç”. Actualment la conformen 130 botiguers que han de “sobreviure en aquest moment de les grans superfícies i dels canvis d’hàbits de consum”. Amb el comerç local, ha dit Pascual, “estem salvant una estructura de poble, un teixit social importantíssim que ens dona cohesió” perquè “el comerç local dona feina, dona vida, dona personalitat, dona tota una manera de ser”.