La segona edició de ‘La ComerÇiada’, la campanya per promoure el comerç local gironí, suma un 16% més d’adhesions. Així, arriba a 700 establiments de la demarcació. Nascuda com a contraoferta al Black Friday, la ComerÇiada vol fer valdre les botigues de proximitat a través d’accions creatives i diferenciades a cada comarca. Aquest 2024 se celebrarà del 18 al 20 d’octubre sota el lema ‘Somriures de colors’. Entre d’altres, se sortejaran vols el globus, un dia de compres premiat amb 1.000 euros, tallers, degustacions o una rifa de productes. Mercè Ramírez de Cartagena, la presidenta de l’associació Girona Centre Eix Comercial destaca que “la força de la unió” és precisament el “gran motor” de la iniciativa.
Sota el paraigua d’aquesta segona ComerÇiada s’hi agrupen tretze associacions de comerç de les comarques gironines, les cambres de Girona i Palamós (Baix Empordà) i la patronal Foeg. La iniciativa té com a objectiu impulsar el sector del comerç local i fer valdre els establiments de proximitat mitjançant accions creatives i diferenciades a cada comarca. Aquest any incrementa un 16% les adhesions amb més de 700 establiments participants.
La presidenta de Girona Centre Eix Comercial, associació que aquest any fa d’amfitriona de la campanya, ha fet valdre l’eix “reivindicatiu i festiu” de ‘La ComerÇiada’. A més, ha destacat algunes de les propostes que es duran a terme arreu del territori. A tall d’exemple, destaca el gran sorteig de productes dels establiments de Blanes, entre altres.
700 establiments de ‘Somriures de colors’
La iniciativa pren com a lema ‘Somriures de colors’ per reivindicar “la proximitat, professionalitat, sostenibilitat, confiança i empatia” del comerç local. Així ho ha explicat el creatiu de la campanya, David Font. Així, tots els comerços lluiran un somriure als seus aparadors, s’han fet bosses 2D de metacrilat amb el lema -de diferents colors- i també cartells promocionals.
Les associacions de comerciants que formen part de la campanya són: Associació de Comerciants de Celrà, Associació de Comerciants d’Olot, Associació d’Empresaris Roses-Cap de Creus i l’Associació de Botiguers de Blanes. També l’Associació Guíxols Comerç i Turisme (Sant Feliu de Guíxols), Els Petits Plaers de la Bisbal d’Empordà i l’Estartit Comerç, Federació d’Unió d’Empresaris de Salt. A més del Girona Centre Eix Comercial, Fecotur Palamós, Oohxigen Comerç i Negoci de Palafrugell, Sant Antoni Comerç (Sant Antoni de Calonge), i Ripoll Comerç.
Contraoferta al Black Friday
‘La ComerÇiada’ es va celebrar per primera vegada l’any passat com a contraoferta al Black Friday. Beu d’altres iniciatives de suport al comerç local, com ara l’americana ‘Small Business Saturday’ o l’espanyola ‘Shop Local Day’.
El responsable de comerç de la junta de la Foeg, Albert Gómez, ha fet valdre que les botigues de barri representen “un teixit social que ens connecta”. “Així, el que gastem en una botiga de la cantonada té un impacte directe en el benestar de tots els que ens envolten”, ha afegit. A més, Gómez també ha fet valdre el saber fer dels comerciants de proximitat, que és “difícilment reproduïble a les grans cadenes o plataformes en línia”.
Per la seva banda, la vicealcaldessa de Girona i regidora de Promoció Econòmica, Gemma Geis, ha posat en relleu el valor de marca de la campanya. “Volem un comerç viu i la sensibilització sobre els seus valors és clau”, ha dit.