L’Ajuntament de Lloret de Mar ha presentat la campanya municipal antirumors Som Totes de Lloret, una iniciativa de sensibilització que busca posar en valor la diversitat del municipi i frenar l’augment dels discursos d’odi.
El projecte neix de la Taula de Cohesió i Convivència, vinculada al Consell Municipal de Cohesió Ciutadana, i compta amb la participació de diversos serveis municipals i entitats socials.
La campanya inclou un espot audiovisual i quatre vídeos en format entrevista elaborats per Bruna Productora Audiovisual. L’espot principal es va gravar a finals de març en diferents punts de Lloret i ha comptat amb la participació de veïns i veïnes del municipi.
La història gira al voltant d’una nena de vuit anys que, cansada dels rumors i prejudicis que afecten persones del seu entorn, protagonitza un acte reivindicatiu vinculat a un mural amb el lema “Som Totes de Lloret”.
L’obra ha estat creada per l’artista Àlex Gómez, conegut com a Odiarte, i s’ha pintat a l’entrada del Càmping Blau, al costat del Puntet.
Segons l’Ajuntament, la campanya pretén reforçar la convivència i el sentiment de pertinença a través d’una mirada positiva sobre la diversitat social i cultural de Lloret.



