Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

L’Hospital de Blanes lidera la satisfacció d’usuaris en atenció ambulatòria especialitzada, segons el PLAENSA 2024

Els centres de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva milloren de manera generalitzada la satisfacció dels pacients


Els resultats del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA) 2024 han confirmat una millora global en la valoració de l’atenció especialitzada ambulatòria als hospitals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. Entre els diferents centres, l’Hospital de Blanes se situa com a centre de referència en l’atenció a l’usuari a Catalunya.

El servei d’admissions de l’Hospital de Blanes ha aconseguit el millor resultat de tot el sistema sanitari català, amb una puntuació del 97,9%. Els usuaris enquestats han destacat especialment el tracte personal, l’eficiència i la capacitat de resolució de l’equip.

A més, l’hospital ha millorat en 12 indicadors respecte a l’any anterior, amb 7 d’aquests per sobre de la mitjana catalana. En conjunt, l’Hospital de Blanes ha recuperat nivells de satisfacció prepandèmics, destacant un 83,8% de pacients que hi tornarien si ho necessitessin, xifra molt propera a la mitjana catalana del 84,7%.

L’Hospital de Calella també ha mostrat una evolució positiva, amb millores en 11 indicadors, especialment en àmbits com el tracte personalitzat, l’escolta activa i la qualitat de la informació proporcionada. El 79,6% dels pacients afirma que hi tornaria, reforçant la confiança en aquest centre hospitalari.

També millora l’atenció primària

Els bons resultats s’estenen a l’atenció primària. Les Àrees Bàsiques de Salut (ABS) Calella, LloretTossa i MalgratPalafolls han experimentat una clara millora en múltiples indicadors, superant la mitjana catalana en diversos casos.

L’ABS Calella destaca especialment amb 8 indicadors millorats, 6 d’ells amb valoracions superiors al 90%. El més elevat és el tracte del personal d’infermeria, amb un 98,8% d’opinions positives.

L’ABS Malgrat-Palafolls ha obtingut 5 indicadors per sobre de la mitjana catalana, amb increments significatius en aspectes com la neteja dels centres i l’atenció al taulell.

L’ABS Lloret-Tossa ha millorat en 7 indicadors, amb un 96% de satisfacció amb el tracte del personal mèdic i un 94,6% amb el de la infermeria.

El PLAENSA, impulsat per la Generalitat de Catalunya des del 2001, és una eina clau per mesurar el grau de satisfacció dels usuaris del sistema sanitari públic i orientar les estratègies de millora de qualitat a partir de les seves percepcions.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit