Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

L’atenció primària de la regió de Girona és de 8 segons els usuaris

La nota de la Regió Sanitària de Girona és superior a la mitjana catalana


Els usuaris dels centres d’atenció primària de la Regió Sanitària de Girona puntuen amb un notable els serveis rebuts el 2023. Així ho apunta l’últim Pla d’Enquestes de Percepció, Experiència i Satisfacció d’Usuaris (PLAENSA). El 8,03 que han donat els pacients als centres gironins és 0,4 punts superior a la nota de l’any passat. A més, la nota està per sobre de la mitjana catalana. Per altra banda, les enquestes indiquen que gairebé nou de cada deu persones tornaria al centre que els atén. El que valoren més positivament els usuaris és el tracte del personal d’infermeria (96,2%), la neteja (95,4%), la comprensió de les explicacions (94,8%) i el tracte del personal de medicina (93,7%).

L’enquesta del PLAENSA interpel·la la ciutadania en diferents aspectes relacionats amb l’experiència al centre de salut on ha estat atesa. En aquest sentit, es demana el tracte del personal, els canals per on reben comunicacions, el soroll, la neteja i si les explicacions s’entenen, entre altres aspectes.

L’indicador que més ha crescut a la Regió Sanitària de Girona en comparació amb el 2022 és el de l’accessibilitat a l’hora d’aconseguir una visita. Ha passat del 63,1% al 70,2%. Salut emmarca aquesta evolució al Pla de millora de l’accessibilitat de la ciutadania que es va impulsar fa un any per millorar l’atenció primària.

En 11 dels 20 indicadors que té l’enquesta, la Regió Sanitària de Girona se situa per sobre del 90% de puntuació. Els resultats permeten que cada àrea bàsica de salut pugui identificar quins aspectes cal millorar segons el punt de vista dels pacients i familiars.

Els centres sanitaris de la Selva i l’Alt Maresme formen part de la Regió Sanitària de Girona.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit