Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

La Campanya contra el Quart Cinturó rebutja l’acord sobre la Línia Orbital Ferroviària


La Campanya contra el Quart Cinturó ha criticat l’acord polític per impulsar la Línia Orbital Ferroviària i considera que no es pot presentar “com una victòria” mentre no incorpori una renúncia “explícita, formal i definitiva” al projecte del Quart Cinturó.

En un comunicat, la plataforma qualifica el pacte d’”insuficient” i d’”operació de maquillatge polític”, ja que, segons exposa, manté la contradicció entre defensar una aposta pel ferrocarril mentre continuen els estudis i tràmits vinculats a una nova infraestructura viària.

L’entitat assegura que el debat no és sobre la necessitat de millorar la xarxa ferroviària, sinó sobre si aquest acord representa realment un canvi de model de mobilitat. En aquest sentit, insisteix que no es pot parlar d’un nou model mentre no es desactivi definitivament el Quart Cinturó.

La campanya també acusa les administracions d’utilitzar la Línia Orbital Ferroviària “com una cortina de fum” que amaga la continuïtat del projecte viari. Segons el col·lectiu, el Quart Cinturó perpetua un model basat en el vehicle privat, el consum de sòl i l’increment d’emissions contaminants.

A més, la plataforma considera que l’acord entre el Govern i ERC per desbloquejar la negociació pressupostària ajorna decisions urgents sobre Rodalies, una xarxa que defineixen en “crisi profunda”.

Les entitats també denuncien que el pacte no incorpora calendaris vinculants ni compromisos pressupostaris concrets. Alerten que fixar l’horitzó del 2041 per a una infraestructura d’aquesta magnitud sense més concreció genera dubtes sobre la seva viabilitat i recorden els retards acumulats històricament en estudis i obres ferroviàries a Catalunya.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit