Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

El sector dels habitatges turístics es mobilitza a Tossa davant la possible eliminació de llicències


Més de 200 persones s’han concentrat aquest dimecres a l’Ajuntament de Tossa de Mar en un acte convocat per Treballadors pel Lloguer Turístic per defensar el paper dels habitatges d’ús turístic (HUT) en l’economia local.

La trobada ha reunit professionals del sector, representants empresarials i càrrecs municipals de diversos municipis de la Costa Brava, en un context marcat per la normativa que preveu la desaparició de la majoria de llicències el novembre de 2028.

Durant l’acte, l’alcalde de Tossa, Martí Pujals, ha defensat que els HUT no són l’origen del problema de l’habitatge i ha remarcat el seu pes en l’activitat econòmica local.

Segons dades exposades per l’organització, a les comarques gironines hi ha prop de 100.000 places d’habitatges d’ús turístic, i la seva desaparició podria posar en risc milers de llocs de treball. La portaveu del moviment, Mireia Bessó, ha advertit de la incertesa que viu el sector i ha demanat que es tinguin en compte els treballadors abans de prendre decisions.

L’acte també ha comptat amb el suport de l’Associació Professional d’Empresaris d’Hostaleria de Tossa de Mar, que ha remarcat la unitat del sector davant una regulació que consideren que pot tenir un fort impacte en les destinacions turístiques catalanes.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit