Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

El Govern estudiarà el futur de l’R1 i altres projectes de mobilitat


El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat la creació d’un equip de treball que estudiarà el futur de cinc infraestructures ferroviàries considerades clau per a la mobilitat de Catalunya en les pròximes dècades.

L’anunci s’ha fet durant la Trobada Empresarial al Pirineu, on Illa ha avançat que els experts analitzaran possibles actuacions en diferents projectes estratègics de la xarxa ferroviària catalana.

Entre les infraestructures que s’estudiaran hi ha la línia R1 de Rodalies, especialment per la seva vulnerabilitat davant episodis meteorològics adversos. També s’avaluarà el desdoblament de la línia R3 fins a Puigcerdà, el futur del túnel del Garraf, la línia orbital ferroviària i l’eix transversal ferroviari.

Els treballs es desenvoluparan en el marc del desplegament de Rodalies de Catalunya, la nova empresa mixta creada aquest any per gestionar el servei. Illa ha defensat que aquesta estructura ha de permetre avançar cap a una major capacitat de decisió sobre el sistema ferroviari català.

La Generalitat ha explicat que l’anàlisi es farà en coordinació amb el Ministeri de Transports, amb l’objectiu d’identificar les inversions i actuacions prioritàries per als pròxims anys.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit