Prop de 175 persones van participar aquest diumenge en una marxa lenta convocada per la Taula de Treball de Maçanet de la Selva per reclamar al Departament d’Educació el desbloqueig de la construcció del nou institut de Maçanet de la Selva.
La mobilització va sortir des de l’Ajuntament i es va dirigir fins a la rotonda que connecta l’AP-7 amb la C-35, coincidint amb una de les franges de més trànsit de l’operació retorn del cap de setmana. La protesta es va desenvolupar de manera pacífica i va reunir famílies, alumnes, representants dels centres educatius, entitats i veïns del municipi.
Els participants van reclamar que el Departament acceleri els tràmits per fer realitat un equipament que consideren imprescindible per al municipi. La comunitat educativa denuncia que l’actual situació de provisionalitat s’arrossega des de fa setze anys i considera inacceptable que l’inici del projecte no estigui previst fins al 2031.
Els organitzadors recorden que l’Ajuntament va cedir fa tres anys els terrenys destinats al futur institut i que aquests ja són titularitat de la Generalitat, fet que, segons afirmen, hauria de facilitar l’inici dels treballs.
Durant la marxa es van sentir consignes com “Volem l’institut” o “Per una educació digna a Maçanet, ja”, acompanyades d’una batucada que va donar suport a la protesta.
La reivindicació també posa l’accent en el creixement demogràfic del municipi, que s’acosta als 8.500 habitants, i en la necessitat de disposar d’unes infraestructures educatives adaptades a la realitat actual.
Des de la Taula de Treball de Maçanet de la Selva valoren positivament la resposta ciutadana i ja han avançat que en les pròximes setmanes estudiaran noves mobilitzacions per mantenir la pressió i reclamar una solució definitiva a les necessitats educatives del municipi



