El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha iniciat el procés d’exposició pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental per a la millora de la connectivitat de la C-32 entre Alella i Sant Pol de Mar. Els estudis recullen les alternatives de traçat per a la construcció de quatre nous enllaços i la millora i compleció de dos, distribuïts al llarg d’un tram de 32 quilòmetres de l’autopista del Maresme. L’àmbit comprèn els municipis d’Alella, el Masnou, Teià, Premià de Dalt, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt, Cabrils, Sant Andreu de Llavaneres, Canet de Mar, Sant Cebrià de Vallalta i Sant Pol de Mar. La inversió prevista en total per aquests enllaços és de prop de 120 milions d’euros.
Millorar la funcionalitat i la connectivitat
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha assenyalat que aquestes actuacions tenen com a objectiu millorar la funcionalitat de la C-32. A més, que sigui afavorint la connectivitat i reconfigurant aquesta via per permetre captar el trànsit que utilitza l’actual N-II i la xarxa local. D’aquesta manera, esperen “contribuir a la pacificació de la mobilitat urbana cap a un model de mobilitat més sostenible i segura”.
“La connectivitat és un mecanisme de progrés que Catalunya necessita com qualsevol altre país que vulgui dinamitzar la seva economia”, ha afirmat Paneque tot destacant el valor de les actuacions del Govern en matèria d’infraestructures. “El compromís del Govern està alineat en aquesta direcció. La millora de les comunicacions contribueix a favor de la igualtat d’oportunitats i aporta valor al teixit productiu”, ha reblat.
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya va publicar ahir l’anunci d’informació pública per tal que administracions, entitats i particulars puguin examinar els estudis. Així, podran presentar les al·legacions que considerin adients a partir de demà i fins al 27 de febrer vinent. Els estudis es poden consultar a les corporacions municipals concernides i al web del Departament.