El Departament de Territori preveu doblar en els pròxims anys les línies Expres.cat amb 38 noves línies. Així arribaria fins a la vuitantena. La nova organització ve determinada per l’estudi ‘Caracterització i concreció de l’evolució de la xarxa Exprés.cat, implementació dels nous serveis i definició del material mòbil necessari’. Aquesta, ha tingut en compte les necessitats del territori a partir del seu volum de població que en pot fer ús, els seus recorreguts, el tipus dia via, el temps de viatge i si hi ha una alternativa en tren. Exprés.cat és una xarxa de busos més directes, amb menys parades, més freqüències de pas i amb una velocitat comercial més elevada.
El document recull la proposta de crear 21 línies noves, convertir-ne 16 més que estan en servei i perllongar una línia ja existent. Aquesta serà l’e13 fins a Terrassa.
Les noves línies serien l’e25 (Berga-Barcelona ), l’e26 (Berga-Manresa), l’e27 (Manresa-Igualada), l’e29 (Vilanova-Vilafranca-Igualada), l’e30 (Martorell – Terrassa per la B-40), l’e31 (Igualada-Terrassa per la B-40), l’e35 (Premià de Dalt-Barcelona), l’e36 (Pineda de Mar–Calella-Barcelona), l’e38 (Teià–El Masnou-Barcelona) i l’e42 (Lloret de Mar–Blanes-Barcelona).
A les comarques de Girona, es tractaria de la línia e7 (Blanes–Lloret de Mar), e8 (Blanes–Girona, tot i que tant podria ser nova o l’ L0167 reconvertida); e9 (Girona-Flaçà-La Bisbal d’Empordà-Palafrugell), e10 (Girona-Sant Feliu de Guíxols) i e11 (Figueres-L’Escala-Torroella).
A les demarcacions de Lleida i Tarragona, serien les línies e2.2 (Lleida – Torrefarrera-Rosselló, que es dividiria de l’e2, que passaria a ser e2.1); l’e7 (Balaguer – Lleida), l’e13 (Montblanc-Tarragona), l’e14 (Valls – La Bisbal- El Vendrell-Calafell), l’e70 (Lleida-Montblanc-Tarragona) i l’e72 (Lleida-Tortosa).