Avui, al matí360 de Ràdio Marina, ens ha acompanyat la Sandra Bas de l’Oficina Comarcal de Consum de la Selva per parlar de tot el que hem de tenir en compte de cara al Black Friday i el Cibermonday.
Per encarar l’època de Nadal, marcada per ofertes, descomptes i “campanyes comercials molt agressives”, Bas recomana “sortir i comprar amb el cap, no deixar-se emportat pels descomptes o la pressa”. En aquest sentit, diu que el que pot anar bé és fer-se una llista de les coses que necessitem. “És important reflexionar, fins i tot pel pressupost de l’economia familiar, i pensar si realment ho necessito“.
Una altra recomanació de Bas és, si decidim comprar, comparar els preus i les característiques i prestacions del producte. Així aconseguirem fer al que ella anomena una “compra mestra“. Ara bé, Bas fa èmfasi en la necessitat de comprovar que, si ho fem en línia, la pàgina des d’on fem la compra sigui segura i, també, “mirar bé la política de devolució”.
Bas sentencia que cal “calma, llegir bé i fer-ho amb el cap“. Tot i això, si creiem que hem pogut ser víctimes d’algun tipus d’estafa o l’establiment no ens respon a les reclamacions, “al cap d’un mes de la compra es pot acudir a les oficines de consum” on hi ha servei d’informació i assessorament.