La companyia de baix cost Raynair ofereix bitllets per a 9 destinacions diferents des de l’aeroport de Girona per a l’hivern, més del doble que l’any passat. Tot i que l’aerolínia encara no ha comunicat de forma oficial la programació de vols, des del portal web ja es poden comprar els bitllets per a aquestes nou destinacions. Es mantenen les connexions amb Londres Stansted, Pisa, Baden-Baden i Cracòvia, que ja hi havia l’hivern passat. A més, s’hi sumen Birmingham, Belfast, Düsseldorf, Brusel·les Charleroi i Màrraqueix. El president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, ha avançat que aviat podrien aterrar noves aerolínies a la terminal de Vilobí d’Onyar.
Amb el final de la temporada d’estiu, aquest 28 i 29 d’octubre, la companyia irlandesa apostarà per l’aeroport de Girona amb més connexions per la temporada d’hivern. Es tracta de cinc noves rutes que Ryanair ja ha posat a la venda a partir del mes de novembre i fins a la primavera del 2024. Són connexions que ja es feien durant els mesos d’estiu però es mantindran al llarg de tot l’hivern. Es tracta dels vols de Birmingham, Belfast, Düsseldorf, Brusel·les Charleroi i Màrraqueix. En la majoria de casos hi ha entre un i dos vols per setmana que es fan entre el dijous i el dimarts.
L’increment d’activitat de Ryanair a la terminal gironina a l’hivern podria implicar que la companyia torni a deixar un avió de base a l’aeroport de Girona tot l’any.
Valoració positiva
El president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, ha valorat molt positivament aquesta “aposta clara” de l’aerolínia de baix cost per Girona a l’espera que s’anunciï oficialment. “Si hi ha bitllets a la venda a partir del novembre, hi haurà avions”, ha remarcat Noguer, “i aquest és un indicatiu que fins ara no teníem”.
Per tot plegat, el president del patronat considera que l’aeroport de Girona tancarà el 2023 superant el milió i mig de passatgers. A més, Noguer s’ha mostrat confiat que el 2024 hi hagi noves apostes a l’aeroport que podrien portar 1,9 milions de passatgers al llarg de l’any. Per això el president del patronat celebra que hi hagi “un creixement sostingut” de l’activitat, un fet que els permet “consolidar” les xifres que cada any pugen al mateix temps que se’n sumen de noves.
Part d’aquestes noves apostes que podrien arribar l’any que ve és l’entrada de més companyies a l’aeroport. Si bé fins ara hi ha un monopoli de Ryanair amb l’excepció dels mesos d’estiu quan hi operen altres companyies com Jet2 o Transavia, el 2024 podrien arribar-ne de noves. Miquel Noguer no ha volgut donar més informació tot i que ha confirmat que des del patronat hi ha “converses amb diferents companyies”. Aquestes empreses estarien interessades en operar vols des de Girona amb diferents destinacions.