Rodalies reforçarà el servei ferroviari a Barcelona amb motiu de la visita del papa Lleó XIV, prevista entre els dies 6 i 12 de juny. El dispositiu especial, coordinat pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, té com a objectiu facilitar els desplaçaments dels assistents als actes programats a la capital catalana.
Les línies que es veuran reforçades seran principalment l’R1, l’R2 Nord, l’R2 Sud i l’R4, especialment a les estacions de Plaça de Catalunya, Arc de Triomf i Passeig de Gràcia, que concentraran bona part dels moviments de viatgers relacionats amb els actes religiosos.
Per a la vigília prevista a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, Rodalies incrementarà la capacitat de transport fins a les 17.000 places per hora a les línies R1 i R4, mentre que l’R2 arribarà a oferir fins a 20.000 places per hora.
A més, el 10 de juny, coincidint amb l’acte central a la Basílica de la Sagrada Família, s’activarà un reforç addicional dels serveis ferroviaris per adaptar-se a l’augment previst de la demanda. Les estacions del Clot, Arc de Triomf i Passeig de Gràcia seran alguns dels principals punts d’accés.
El dispositiu inclourà també un augment dels recursos humans a les estacions catalanes, amb la incorporació de 35 informadors i 120 agents de seguretat per orientar els viatgers i garantir el correcte funcionament del servei.
Aquest reforç ferroviari se suma a les mesures anunciades en altres xarxes de transport públic, com el metro de Barcelona i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.



