Pineda de Mar ha presentat, aquest divendres, Pineda a punt, un pla “de xoc” per combatre l’incivisme. Segons assenyalen des de l’Ajuntament, l’objectiu és “donar resposta a una situació molt millorable de l’espai públic, causada per les accions incíviques i per un creixement poblacional”. Amb l’estratègia, el consistori espera aconseguir atendre aquestes qüestions amb un augment dels serveis públics i de la seva eficiència. Segons va assenyalar l’alcaldessa de Pineda Sílvia Biosca, el pla tindrà una implementació immediata, a partir d’aquest dilluns, i un cost directe de 240.000 €.
El pla Pineda a punt inclou un total de 10 punts centrals. Aquests es basen en garantir l’actitud cívica dels propietaris de gossos, combatre l’abocament de voluminosos i imposar sancions contra l’incivisme. També en intensificar la neteja i el manteniment de contenidors i de carrers, voreres i places i ampliar el servei de recollida de poda. A més de suport de la vigilància privada, millorar el retorn del reciclatge, ampliar les càmeres de vigilància i bonificar la deixalleria d’ús domèstic.
En aspectes més concrets, i respecte al servei de recollida de residus, l’alcaldessa va detallar que s’estan analitzant les fórmules adequades per “simplificar i unificar els diferents operadors”. Així, s’espera millorar la recollida de les diferents fraccions de residus.
Respecte a les accions incíviques, Biosca ha explicat que el pla incidirà en aquest tipus de comportaments recurrents amb sancions i pedagogia. Alhora, l’alcaldessa també ha demanat “corresponsabilitat” a la ciutadania per fer front a l’incivisme. També ha explicat que es posarà en funcionament un canal de WhatsApp per comunicar les accions incíviques a la via pública per poder “solucionar-les amb la màxima celeritat”.



