PIMEC Comerç ha presentat aquest dilluns a Lloret de Mar la campanya “Escolta el batec del teu comerç”. Es tracta d’una campanya que té com a objectiu posar en valor el comerç i la restauració local i visualitzar les seves fortaleses i el seu valor afegit, desvinculant-se d’iniciatives globals com el Black Friday. La campanya, que compta amb uns 3.800 establiments del territori adherits i el suport de diversos ajuntaments gironins, vol impulsar la consciència col·lectiva sobre els avantatges de la compra i el consum al territori.
Els establiments adherits a la campanya decoraran els establiments amb la imatge gràfica de la iniciativa i fent difusió dels valors de la proximitat a través de les xarxes socials. A més, s’han plantejat altres accions com el repartiment d’obsequis, vals de compra, exposicions de fotografies d’artistes locals o decoració i tematitzacions especials, entre altres. Aquestes accions estan previstes pels dies 1, 2 i 3 de desembre, tot i que a nivell comunicatiu la campanya s’allargarà durant tot el mes per aprofitar l’època de les compres nadalenques.
El president de l’Associació de Comerciants de Lloret, Eduard Temprano, ha explicat que la iniciativa “és més que una campanya, ja que pretenem impulsar la consciencia de la compra al comerç del teu poble destacant-ne la singularitat i qualitat en l’atenció i el servei”.
Per la seva banda, el president de PIMEC Comerç Girona ha dit que “el comerç urbà es desvincula majoritàriament del Black Friday perquè és una jornada promoguda pels grans establiments i les plataformes online, que se’n beneficien però no són els que contribueixen a l’economia dels nostres municipis”.