Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Passatgers de l’R11 exigeixen trens gratuïts fins que millori el servei de Rodalies


Els usuaris de la línia R11, que connecta Barcelona amb Portbou, han posat en marxa una campanya de recollida de signatures per denunciar les deficiències del servei ferroviari a Catalunya.

Sota el nom de “Ja n’hi ha prou”, la plataforma reclama que els serveis de Rodalies, Regionals i Mitjana Distància siguin gratuïts mentre no es resolguin els problemes que, segons asseguren, afecten diàriament els passatgers des de fa prop de dos anys.

La iniciativa inclou una petició a Change.org i accions de difusió a través d’Instagram amb l’objectiu de sumar nous suports i augmentar la pressió social sobre les administracions competents.

Els impulsors de la campanya consideren “inacceptable” haver de continuar pagant per un servei que defineixen com a “ineficient”. Entre les incidències més habituals, denuncien retards constants, avaries, obres prolongades, limitacions de velocitat, problemes operatius i manca d’informació i de personal.

El col·lectiu també sosté que els usuaris assumeixen un “doble cost”: el finançament del sistema ferroviari a través dels impostos i, alhora, el pagament dels bitllets d’un servei que consideren insuficient per cobrir les necessitats dels passatgers.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit