Els usuaris de la línia R11, que connecta Barcelona amb Portbou, han posat en marxa una campanya de recollida de signatures per denunciar les deficiències del servei ferroviari a Catalunya.
Sota el nom de “Ja n’hi ha prou”, la plataforma reclama que els serveis de Rodalies, Regionals i Mitjana Distància siguin gratuïts mentre no es resolguin els problemes que, segons asseguren, afecten diàriament els passatgers des de fa prop de dos anys.
La iniciativa inclou una petició a Change.org i accions de difusió a través d’Instagram amb l’objectiu de sumar nous suports i augmentar la pressió social sobre les administracions competents.
Els impulsors de la campanya consideren “inacceptable” haver de continuar pagant per un servei que defineixen com a “ineficient”. Entre les incidències més habituals, denuncien retards constants, avaries, obres prolongades, limitacions de velocitat, problemes operatius i manca d’informació i de personal.
El col·lectiu també sosté que els usuaris assumeixen un “doble cost”: el finançament del sistema ferroviari a través dels impostos i, alhora, el pagament dels bitllets d’un servei que consideren insuficient per cobrir les necessitats dels passatgers.



