Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Més de 3.400 alumnes gironins participen en una campanya de prevenció del tabaquisme que premia un centre de Blanes


La Fundació Oncolliga Girona ha tancat una nova edició del programa educatiu No et fumis la salut amb la participació de 3.435 alumnes de primer d’ESO de les comarques gironines. La iniciativa, centrada en la prevenció del consum de nicotina entre els adolescents, ha arribat aquest curs a 44 centres educatius del territori.

El projecte combina sessions de sensibilització a les aules amb activitats participatives i un concurs audiovisual per promoure hàbits saludables entre els joves. Durant el curs 2025-2026 s’han realitzat un total de 144 sessions en escoles i instituts.

Les activitats aborden tant el consum de tabac convencional com les noves formes de consum que han guanyat presència entre els adolescents, com els cigarrets electrònics, les bossetes de nicotina o les pipes d’aigua. L’objectiu és proporcionar informació rigorosa i fomentar la reflexió crítica sobre els riscos associats a aquests productes.

Concurs de vídeos

Coincidint amb la celebració del Dia Mundial Sense Tabac, aquest passat divendres s’ha fet a Girona l’acte de lliurament de premis del concurs de vídeos “No et fumis la salut”. En aquesta edició s’hi han presentat dotze treballs elaborats per alumnes de cinc centres educatius.

El primer premi ha estat per al vídeo “Per què t’ho fumes?”, realitzat per estudiants del Col·legi Vilagran de Salt. El segon guardó ha recaigut en “No triïs un llibre per la seva portada”, de l’Escola Pia d’Olot, mentre que el tercer premi ha estat per a “Tu pots trencar el cercle”, elaborat per alumnes de la Fundació Educativa Cor de Maria de Blanes.

A més de les dotacions econòmiques, els equips premiats han rebut entrades per a diverses activitats de lleure

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit