L’escena musical catalana té una cita ineludible de proximitat. El pròxim 6 de juny, l’Auditori de Pineda de Mar acollirà el concert de Mishima, una de les bandes més influents i referents del panorama indie pop i de la renovació de la música popular a Catalunya de les darreres dècades. Aquesta actuació tindrà una gran càrrega simbòlica, ja que servirà per commemorar el desè aniversari de l’equipament cultural pinedenc.
La formació, integrada originàriament per David Carabén, Marc Lloret, Dani Vega, Xavi Caparrós i Alfons Serra, arriba a Pineda per afrontar una nova etapa emocionalment complexa. El grup puja als escenaris després d’un període profundament marcat per la mort de Marc Lloret l’any 2025, membre històric i peça absolutament clau en el desenvolupament del projecte musical. Tot i la pèrdua, la banda manté intacta la seva essència en els directes de petit format i la connexió íntima amb els seus seguidors.
Com a curiositat, el nom del grup ret homenatge a l’escriptor i dramaturg japonès Yukio Mishima, considerat un autor «maleït» de la literatura occidental per la seva permanent fascinació per la mort. Amb nou discos d’estudi a l’esquena i centenars de concerts, la trajectòria de la banda compta també amb fites com el seu primer disc en viu, “Ara i aquí” (2019), gravat durant el seu vintè aniversari a la Sala Apolo. El concert a Pineda serà l’ocasió perfecta per repassar les cançons més destacades de la seva discografia en una nit que promet ser inoblidable.



