Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Mataró posarà en marxa un pla de xoc per millorar el servei de recollida de residus i la neteja viària

Es millorarà l’estat dels contenidors per evitar els desbordaments i més papereres, entre d’altres accions


L’Ajuntament de Mataró posarà en marxa el mes vinent un pla de xoc per millorar el servei de recollida selectiva de residus i incrementar l’estat de neteja general de la ciutat. El pla, dotat amb 650.000 euros, preveu substituir les cubetes inferiors de prop de la meitat de contenidors d’orgànica per evitar fuites de líquids i males olors. A més de reforçar la neteja de les àrees de contenidors amb un equip específic i potenciar la recollida manual de bosses situades fora i als voltants dels contenidors, entre d’altres. Pel que fa a la neteja de l’espai públic, s’incrementarà i es millorarà la xarxa de papereres, es reforçarà l’escombrada manual en determinats sectors i es destinaran més recursos als sectors on es fa botellot.

El pressupost de 2025 preveu destinar 650.000 euros addicionals a aquestes millores dels serveis de recollida de residus i neteja viària. Més concretament, 450.000 euros per millorar la recollida selectiva i 200.000 euros per a la neteja de l’espai públic. Pel que fa als recursos humans destinats, les accions suposen un esforç equivalent a prop de 1.400 jornades addicionals a l’any.

Per definir el conjunt d’actuacions que es duran a terme s’han tingut en compte l’enquesta anual que es realitza del servei i les incidències detectades, tant en l’àmbit intern com aquelles comunicades per la ciutadania. Pel que fa al calendari d’implantació de les mesures de reforç, la major part d’elles s’iniciaran al gener, tot i que està previst començar a renovar les papereres en algunes zones de la ciutat aquest mateix mes de desembre. La implantació de la nova zona amb sistema innovador de recollida selectiva es farà a partir del segon trimestre de 2025.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit