L’Ajuntament de Mataró ha fet un pas decisiu per clausurar el càmping il·legal ubicat en terrenys rústics protegits al veïnat de Mata. El consistori ha aprovat el decret que inicia l’execució forçosa de tancament, davant del risc que l’activitat comporta per a persones i béns, especialment per l’elevat perill d’incendi forestal.
El text inclou la sol·licitud d’autorització judicial per poder entrar als terrenys, desallotjar les dotze parcel·les ocupades i retirar tot el material acumulat. Aquesta mesura arriba després que el passat 6 d’agost agents de la Policia Local i tècnics municipals no poguessin accedir-hi i verifiquessin que l’activitat del càmping continuava.
L’origen del procés es remunta al 19 de juny, quan l’alcalde, David Bote, va signar un primer decret que donava trenta dies a l’empresa llogatera dels terrenys per desmantellar voluntàriament l’assentament. El 16 de juliol se’n va notificar el contingut als ocupants.
El decret ara aprovat contempla també un dispositiu d’emergència de Benestar Social per atendre les persones que puguin necessitar diferents serveis d’acompanyament social un cop es faci efectiu el desallotjament.



