Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Lloret torna a participar en el cicle gironí d’arts vives ‘Això al poble no li agradarà’

Aquest any la programació s'allargarà fins al mes de maig


El cicle d’arts vives emergents ‘Això al poble no li agradarà’ que es fa a la demarcació de Girona allarga la seva programació de febrer a maig en la tercera edició. Fins ara, la programació es compactava en un sol cap de setmana, però enguany s’ha optat per fer-ho durant quatre mesos. Durant aquestes setmanes hi haurà laboratoris, residències i obertures que es faran en onze municipis gironins. La tercera edició del cicle arrencarà aquest dissabte a Girona i finalitzarà l’últim cap de setmana de maig a Salt, Celrà i Lloret de Mar. Enguany, el volum d’organitzadors ha tornat a créixer i ja són 16 els agents artístics que elaboren la programació del cicle. Entre ells hi ha companyies, programadors i teatres.

Quatre mesos de programació

El dissabte 1 de febrer la programació d”Això al poble no li agradarà’ arrenca al Teatre Municipal de Girona amb Pequeño cúmulo de abismos de Cris Blanco i Blue Screen de B1n0.

El festival seguirà el 22 i 23 de març a l’Alt Empordà. Serà en col·laboració amb el Convent de Pontós on es farà Cruuu, l’últim espectacle de Diana Gadish, LLOC d’Adriana Rodríguez i Iñaki Álvarez (de la companyia NyamNyam); Domte, de Nacho Flores, i Estàs aquí?, de la companyia francesa Ktah. Es preveu incloure més propostes en aquestes dues jornades en els pròxims dies.

L’11 d’abril el cicle es quedarà a l’Alt Empordà, concretament al Teatre El Jardí de Figueres. S’hi representarà Thauma de Magda Puig i Andreu Martínez.

Olot acollirà el festival el 16 de maig amb un programa que aglutina diverses propostes. La primera és la visita de l’exposició Andrinópoli al Museu de la Garrotxa. També hi haurà la instal·lació participativa The Divination Palace al Teatre Principal d’Olot, que s’inspira en les pràctiques d’endevinació del Camerun i Cala Salchi serà l’escenari del concert performatiu Merche Blasco. Es tracta del nou espai d’Artistas Salchichas a la Garrotxa.

El festival, però, també ha organitzat laboratoris, residències i obertures de procés de creació al llarg dels quatre mesos que dura. Es faran a Banyoles, Porqueres (Pla de l’Estany), La Jonquera (Alt Empordà) i Mieres (Garrotxa). Les propostes de les companyies seleccionades aquest any, Llum de Fideu i Urati Lab, rebran un suport de llarg de recorregut i podran presentar els resultats del seu itinerari creatiu a Celrà (Gironès) i Lloret de Mar.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit