Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Lloret presenta les dades turístiques d’un estiu on han augmentat els visitants i les pernoctacions


La bona percepció de seguretat del turista, amb 95 punts sobre 100, i la important diferència en puntuació per  satisfacció del client entre els hotels reformats i no reformats de la mateixa categoria, són dues de les principals conclusions de l’informe de dades turístiques de la temporada d’estiu de Lloret de MarLloret Turisme, en col·laboració amb Mabrian Technologies, ha presentat l’informe turístic de la temporada d’estiu 2024 (maig-octubre). L’acte ha reunit una cinquantena de professionals del sector.

Increment de visitants i pernoctacions

L’informe s’ha elaborat mitjançant l’eina d’intel·ligència turística de la destinació, que combina dades com la despesa amb targeta, cerques a Google, comentaris a xarxes socials, reserves a Booking.com i dades oficials de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Segons l’alcalde Adrià Lamelas, els resultats mostren un interès creixent pel municipi en temporada baixa i la necessitat d’equilibrar l’impacte del turisme durant els mesos punta de juliol i agost.

De fet, la destinació ha registrat un augment respecte al 2023, arribant a 943.537 visitants i 4.320.547 pernoctacions. L’any passat van ser 889.448 viatgers i 3.957.980 pernoctacions.

Consolidació del mercat internacional

Lloret ha experimentat un estiu de 2024 marcat pel creixement del turisme internacional, amb un augment del 6% en visitants i un 9% més de pernoctacions hoteleres respecte a l’any 2023. Aquestes dades reflecteixen una recuperació total dels mercats internacionals, retornant a proporcions similars a les d’abans de la pandèmia. A més, es manté l’afluència del turisme nacional, que continua preferint escapades en mesos com maig, juny, setembre i octubre.

Entre els mercats internacionals, destaca el creixement del Regne Unit, que s’ha consolidat com el segon mercat emissor amb un augment de l’11% en pernoctacions i una estada mitjana de 5,5 dies. Alemanya també ha registrat un fort increment durant tot l’estiu, gràcies a una major connectivitat i la rebaixa dels preus dels bitllets aeris. Per la seva banda, Irlanda ha protagonitzat un creixement del 14% en pernoctacions respecte al 2023 i un increment destacat del 108% al maig.

El perfil dels visitants també ha evolucionat, amb un augment del turisme en grups d’amics, especialment en mercats com el neerlandès, italià i suís. Aquí predomina una major presència femenina. Paral·lelament, les famílies continuen sent un segment clau en destinacions com França i Polònia. Ara bé, les escapades en parella es concentren en mesos menys saturats com maig i juny.

Pel que fa a la connectivitat aèria, l’aeroport de Girona ha tingut un paper destacat en aquesta millora, especialment amb l’afluència de mercats com el britànic, l’alemany i l’irlandès. Les aerolínies Jet2, TUI i Ryanair han reforçat la seva presència a la destinació, augmentant les opcions de vol i facilitant l’arribada de turistes.

La despesa augmenta un 2%

L’impacte d’aquest creixement també es percep en la despesa dels visitants, que ha augmentat un 2% en gairebé tots els mercats. La restauració, els bars i les discoteques han guanyat pes com a principals destinacions de despesa en detriment de l’allotjament, indicant un canvi en les preferències dels turistes a l’hora de consumir.

En termes d’ocupació, els hotels han superat el 90% al mes d’agost, amb una lleugera millora de l’estada mitjana durant tota la temporada d’estiu. Els establiments de quatre estrelles renovats han obtingut una satisfacció notablement superior, situant-se en 77 punts sobre 100, molt per sobre dels 44 punts dels establiments no reformats.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit