Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Lloret incorpora un agent virtual creat amb intel·ligència artificial per ajudar en tràmits electrònics

El consistori és de les primeres administracions locals en incorporar aquest servei


L’Ajuntament de Lloret de Mar ha incorporat Liam, un agent virtual creat amb intel·ligència artificial que ajuda els ciutadans a fer tràmits electrònics. La idea és que complementi el servei OAC360, que ja està en funcionament. L’agent s’ha creat a partir de sis anys d’informació que han generat els agents del servei d’assistència a la tramitació ciutadana. A més, l’agent va aprenent tota l’estona de les noves dades que entren i això és el que el diferencia d’un xatbot, que és molt més estàtic i limitat en les respostes. Lloret de Mar és de les primeres administracions locals en incorporar aquest servei.

El ciberagent l’ha creat Adtende SL per encàrrec de l’ajuntament i proporciona respostes precises i adaptades a les necessitats específiques de cada ciutadà. És la principal diferència d’un xatbot, un robot que està programat per donar respostes definides prèviament i la relació és més estàtica.

Acompanyament als ciutadans en tràmits

Un dels avantatges que té Liam, el ciberagent, és que no registra informació personal mentre atén els ciutadans i compleix amb la llei de protecció de dades. El servei està disponible les 24 hores del dia i això permet ampliar i completar l’atenció quan l’OAC360 no estigui operativa com ara de nit o els dies festius.

L’agent virtual acompanyarà els ciutadans en el procés de tramitació fins a la resolució de la petició i ho farà seguint els mateixos passos que ja segueixen els agents humans de l’Oficina d’Atenció Ciutadana. En cas que sigui necessari, Liam també derivarà els ciutadans a agents humans per tal que facin una atenció més personalitzada.

L’objectiu és que a través d’aquesta figura es redueixi el volum de consultes que concentra l’oficina i millori l’eficiència del servei. En els 30 dies que porta en funcionament aquest agent virtual ja s’han fet 468 assistències i ha suposat un creixement del 84% en l’activitat de l’OAC360.

El regidor responsable d’aquesta oficina, Frederic Guich, explica que amb la introducció de Liam, Lloret de Mar “fa un pas més cap a una administració més accessible, eficient i adaptada a les necessitats de la ciutadania”.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit