Lloret de Mar ha iniciat aquest mes de maig una prova pilot als instituts del municipi amb l’objectiu de prevenir i detectar situacions de violència entre adolescents.
El projecte està impulsat pels departaments d’Igualtat, Tarda Jove i el Pla de Ciutadania, i es desenvolupa a l’Institut Coll i Rodés, l’Institut Escola Lloret i l’Institut Sant Quirze.
La iniciativa es basa en intervencions setmanals als patis dels centres educatius. A través de dinàmiques participatives, jocs i accions informatives, es treballa la sensibilització de l’alumnat per prevenir les violències masclistes i LGTBI-fòbiques i facilitar eines per identificar possibles situacions de discriminació o violència.
Paral·lelament, alumnes de tercer d’ESO participen en el projecte mitjançant el Servei Comunitari. En aquest marc, col·laboren activament en el punt lila com a agents de prevenció i suport entre iguals.
Un cop finalitzi la prova pilot, l’Ajuntament preveu fer-ne una avaluació per decidir si el projecte es consolida i s’amplia el pròxim curs a altres centres educatius de Lloret de Mar que s’hi vulguin adherir.



