Les oficines de turisme de Lloret de Mar s’han digitalitzat implantant diferents eines tecnològiques. Tot plegat amb l’objectiu de millorar l’experiència turística del visitant, com assenyalen des de Lloret Turisme.
El procés de digitalització ha consistit en incorporar components tecnològics que s’adapten a les noves tendències. Així, des de Lloret Turisme, esperen “donar resposta a uns usuaris molt més sensibles als impactes visuals, hiperconnectats i que busquen la interacció amb el territori també a través del món digital”.
Concretament, la digitalització de les oficines de turisme lloretenques ha consistit en la instal·lació de tòtems, pantalles digitals, tauletes i taules de ludificació.
D’una banda, els tòtems s’han instal·lat en quatre punts “estratègics”. Aquests dispositius ofereixen informació sobre les activitats i campanyes en curs. Estan en funcionament des de les 7.30 h i fins a les 22 h cada dia. A més, s’ha instal·lat un tòtem interactiu a l’Oficina de Turisme de la terminal d’autobusos.
Pel que fa a les pantalles, s’han instal·lat a l’exterior de l’Oficina de Turisme Central i a la del Museu del Mar. Ofereixen informació sobre les propostes per gaudir del patrimoni cultural i natural, l’oferta turística de la destinació, el calendari d’esdeveniments o les diferents campanyes de civisme. També a l’Oficina de Turisme Central i a la del Museu del Mar s’han instal·lat tauletes. Aquestes permeten als usuaris avaluar la satisfacció del servei i l’estat de les oficines de turisme a través d’enquestes.
Per últim, les taules de ludificació són taules tàctils amb diversos jocs d’entreteniment amb els quals es pot conèixer el patrimoni i els racons més autèntics. S’han instal·lat a l’Oficina de Turisme Central i, també, a la del Museu del Mar.
Des de Lloret Turisme, però, assenyalen que continuen treballant per la implantació d’altres components. Per exemple, la plataforma d’intel·ligència de ciutat, l’anàlisi de fluxos turístics i Big Data o una aplicació mòbil turística, entre d’altres.
Pel que fa a la sostenibilitat, l’Oficina de Turisme Central i l’Oficina de Turisme del Museu del Mar disposen d’una tauleta que mostra l’eficiència energètica de cada edifici.
El procés de digitalització de les oficines de turisme de Lloret s’ha finançat amb el projecte ‘Lloret Smart Destination’. Aquest està subvencionat, des del 2018, per Red.es a través de fons europeus FEDER.