El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana encarregarà un estudi de vulnerabilitat de la línia R1 al Maresme. L’estudi pretén identificar els punts on la regressió de les platges té un impacte directe en la infraestructura.
El secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, i el director general de Manteniment d’Adif, Àngel Contreras s’han reunit amb alcaldes del front litoral maresmenc. A la trobada s’han exposat inquietuds dels municipis i s’han abordat possibles actuacions a curt termini que garanteixin el bon funcionament del servei de la línia.
Malgrat que l’estudi pugui allargar-se un any, com ha detallat Flores en una compareixença posterior a la reunió, l’Estat començaria amb inversions en paral·lel per mitigar els efectes de la regressió de les platges.
Durant anys s’havia parlat d’un trasllat de la línia R1 del Maresme a l’interior. Aquest debat ara queda aparcat sense ni un avantprojecte. Flores ha afirmat que és un projecte “molt complex” des d’un punt de vista tècnic i molt costós econòmicament.
La comarca del Maresme ha patit els efectes de determinats fenòmens meteorològics que en els últims anys han danyat l’R1. El president del Consell Comarcal del Maresme, Damià del Clot, reitera que les incidències en la infraestructura i la seguretat a les estacions obliguen a fer “inversions en el mentrestant” perquè el tren pugui “funcionar bé”.
Foto: ACN