L’escola Mossèn Joan Batlle de Blanes, ubicada al barri de Ca la Guidó de la població, ha integrat aquest curs l’activitat física dins de les classes amb l’objectiu de reduir l’obesitat infantil i el sedentarisme dels alumnes. La iniciativa s’emmarca dins del projecte educatiu MoveIn-Lessons, que impulsa un grup de recerca de la Universitat de Vic (UVic).
Saltar a peu coix per la pista del pati i dictar una frase en anglès, pujar les escales corrent per resoldre una operació matemàtica o col·locar els números en l’ordre correcte en el menor temps possible són algunes de les activitats. Aquest curs, l’escola ha adaptat tres assignatures al programa: matemàtiques, medi ambient i anglès. El grup de recerca analitza després si l’activitat que proposen als alumnes té resultats a nivell de salut i en el seu rendiment acadèmic.
MoveIn-Lessons és un projecte “pioner” a tot l’Estat, segons assegura la investigadora principal, Anna Maria Señé. Aquest curs s’ha començat a implementar a tretze centres escolars d’arreu de Catalunya, però només l’escola Mossèn Joan Batlle de Blanes ha decidit fer-ho en les tres assignatures. Per altra part, des del centre assenyalen que ja feia temps que havien detectat una reducció de l’activitat física per part dels alumnes, sobretot després de la reducció d’activitats extraescolars que ha comportat la pandèmia.
El projecte es fa només amb alumnes de sisè de primària perquès les dues investigadores de la UVic compararan els resultats dels exàmens de competències bàsiques a final de curs.
Imatge: Alumnes de l’escola Mossèn Joan Batlle de Blanes. Foto: ACN