Les famílies catalanes formades per ‘millennials’ aposten per un consum ètic. Aquesta és una de les principals conclusions de l’estudi de tendències sobre famílies impulsat per Kid’s Cluster i presentat al “Kid’s Innovation Days” que s’ha celebrat Lloret de Mar aquest passat dimecres i dijous. L’esdeveniment ha congregat prop de 200 professionals del sector familiar a l’hotel Azure de Lloret.
L’estudi posa de manifest que les empreses han hagut d’adaptar els seus productes i serveis a les noves pautes de consum dels pares i mares que pertanyen a l’anomenada generació ‘millennial’ i que demanden a les empreses que comparteixin els seus valors sobre sostenibilitat, igualtat social i justícia. Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), els millennials -que actualment tenen entre 26 i 41 anys- tenen 1,2 fills de mitjana. Són persones hiperconectades i que formen famílies diverses. També son pares i mares que volen propostes educatives híbrides i personalitzades; experiències d’oci de valor i productes intel·ligents que els hi facilitin la vida i els ajudin a conciliar.
Kid’s Cluster és un ecosistema de més de 80 empreses i entitats orientades al sector infantil i familiar, que ofereix un espai comú on col·laborar per a impulsar la competitivitat a través de la innovació i la intel·ligència col·lectiva. A Catalunya, son més de 400 empreses les dedicades directa o indirectament al sector infantil i familiar amb una facturació agregada de 3.500 milions d’euros.
Foto: Aj. Lloret