Free Porn
xbporn

deneme bonusu veren siteler

Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

L’ATA presenta al·legacions contra l’ordenança de pisos turístics de Caldes de Malavella


L’Associació Turística d’Apartaments Costa Brava-Pirineu de Girona (ATA) ha presentat al·legacions contra la nova ordenança que regula els habitatges d’ús turístic de Caldes de Malavella. L’entitat considera que la norma “vulnera” normatives que ja estan regulades per la Generalitat i atribueix als propietaris “obligacions” que “legalment no els pertoquen”.

Segons expliquen hi ha fins a nou articles que consideren perjudiquen el sector dels apartaments turístics. Un d’ells és el que fa referència a l’obligació per part de l’habitatge de disposar d’un telèfon de contacte per qüestions vinculades a l’ordenança de convivència. L’associació considera que aquest telèfon hauria d’existir només per a consultes relacionades amb l’activitat.

Des de l’entitat tampoc veuen amb bons ulls l’obligació que l’ordenança estableix sobre l’habitatge de fer una declaració de responsabilitat a l’Ajuntament abans d’iniciar l’activitat. Creuen que, d’aquesta manera, s’estaria vulnerant una normativa regulada per la Generalitat i recorda que des del juliol del 2021 l’alta de l’activitat es pot fer de forma telemàtica a través de l’oficina de Gestió Empresarial de la Generalitat sense passar per l’Ajuntament.

Una altra de les “vulneracions” que denuncien des de l’ATA és la periodicitat de les inspeccions que, segons l’ordenança, serà determinada a través d’un decret d’alcaldia. L’entitat assegura que l’alcalde no té aquesta competència segons la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya.

Per altra part, alerten que l’ordenança no especifica “de forma clara” com s’ha de donar compliment a l’obligació que s’estableix de respondre a qualsevol requeriment en un termini no superior als 30 minuts.

Per últim, des de l’associació tampoc es mostren favorables amb les denominades imposicions de falta que estableix l’ordenança per no disposar documents com fulls de queixa i reclamacions perquè la Llei de Consum ja ho preveu.

Denuncien també que es doni “potestat a l’administració per regular la graduació de les sancions sense indicar els criteris”. Segons l’ATA, hi ha “perill” que es pugui fer de manera “arbitrària”.

Imatge: Habitatge d’us turístic a Girona. Foto: Gerard Vilà – ACN

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit