Free Porn
xbporn

deneme bonusu veren siteler

Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

L’alliberament dels peatges ha reduït un 17% l’accidentalitat tot i l’augment de morts a l’AP-7 segons Trànsit


El Servei Català de Trànsit estima que l’alliberament dels peatges ha permès reduir un 17,3% l’accidentalitat a Catalunya en un any. A través de l’anàlisi de les dades de sinistralitat, mobilitat i retencions del balanç del primer any de l’alliberament de peatges a la majoria d’autopistes catalanes, Trànsit conclou que hi ha “una millora general” de la seguretat al conjunt de la xarxa viària. Tot i això, Trànsit destaca negativament l’augment de la sinistralitat mortal i greu a l’AP-7.

Segons el balanç, la supressió de pagament ha evitat 2.240 víctimes. Des del setembre de 2021 hi ha hagut 10.733 víctimes (morts, ferits greus i ferits lleus) a les carreteres catalanes, mentre que en el mateix període analitzat -1 de setembre de 2018 i 30 d’agost de 2019- va haver-hi 12.973 víctimes.

Més víctimes mortals a l’AP-7

Tot i la millora dels indicadors, l’autopista AP-7 ha registrat el doble de víctimes mortals, passant de 12 a 25, i també de ferits de gravetat, de 37 a 66. Tot i això, l’AP-7 no és l’única autopista alliberada on hi ha hagut més morts. L’AP-2 ha registrat quatre víctimes mortals en aquest any i la C-33 dues. A la C-32 nord, en canvi, hi ha hagut quatre morts, una víctima menys que en el període anterior. A les carreteres nacionals paral·leles a aquestes autopistes hi ha hagut un descens de l’accidentalitat mortal: l’N-II (de 9 a 4) i l’N-340 (de 9 a 1).

Trànsit remarca l’augment d’accidents mortals amb vehicles pesants implicats, principalment a l’AP-7. Tot i que en el conjunt de la xarxa viària catalana hi ha un 4,3% de reducció, en aquesta autopista s’han duplicat els sinistres mortals amb la implicació de camions, de 7 a 14.

A l’AP-7, durant el primer any sense peatges, també han augmentat les víctimes mortals de col·lectius vulnerables: han mort 6 motoristes i 7 vianants. D’altra banda, per la tipologia dels accidents, han incrementat els encalços o col·lisions posteriors i també els atropellaments.

Resgistre d’augments de trànsit i retencions en alguns trams

En termes de mobilitat, l’AP-7 ha registrat un augment del trànsit del 37,6% en el tram nord, entre la Jonquera i Parets, i del 26% en el tram sud, entre el Papiol i Ulldecona. En els trams centrals, entre Parets i Barberà i de Barberà al Papiol, la mobilitat ha baixat. Segons Trànsit, això és principalment per la desviació de vehicles cap a la C-33, autopista també alliberada, per accedir a Barcelona.

En els trams nord i sud, la mobilitat de camions ha augmentat un 21%. Ara bé, en el tram de Parets a Barberà ha disminuït un 23,1%, i en el de Barberà al Papiol ha baixat un 28,9%. D’altra banda, la mobilitat de l’autopista C-33 ha augmentat un 53,4% i el pas de camions un 121,1% en aquest primer any post-peatges.

Pel que fa a les retencions, als diferents trams de l’AP-7 analitzats al balanç augmenta, sobretot el d’Ulldecona al Papiol, tant per congestions provocades per accidents, avaries i per circulació. En el tram nord de la Jonquera a Parets, Trànsit subratlla l’increment de les retencions arran d’accidents.

D’altra banda, en els dos trams centrals del Vallès, tot i que la mobilitat baixa, les retencions augmenten. Segons Trànsit, per l’enllaç de l’autopista cap a la C-58 a l’altura del Baricentro, una intersecció que no és prou eficient i que provoca més problemes viaris amb l’actual situació de mobilitat a la zona.

La reducció de la velocitat a 100km/h en deu trams

Davant de les dades de sinistralitat registrades a l’AP-7 en aquest primer any sense peatges, el Servei Català de Trànsit vol prendre mesures. Ha demanat al Ministeri de Transports reduir el límit de velocitat fins a 100 km/h en deu trams amb concentració d’accidents mortals i greus. Aquesta mesura se suma a la proposta ja anunciada anteriorment per reduir la velocitat de 120 km/h a 110 km/h a les autopistes alliberades de peatges (AP-7, C-32, C-33 i AP-2).

Segons Trànsit, l’objectiu se centra a “neutralitzar l’alta sinistralitat registrada”. Aquests deu trams de l’AP-7 analitzats amb alta sinistralitat sumen un total de 70 quilòmetres i acumulen dos o més accidents amb víctimes mortals o greus. Concretament, són els trams de Medinyà-Sarrià de Ter; Salt-Fornells de la Selva; Hostalric-la Batllòria; Mollet-Sant Cugat; Sant Cugat-Martorell; Castellví de la Marca-Banyeres del Penedès; Roda de Berà-La Pobla de Montornès; La Móra-Constantí; Calafat-l’Ametlla de Mar i el de L’Ampolla-Camarles.

Foto: ACN

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit