La Generalitat ha acabat la perforació del túnel de la futura variant d’Anglès. La infraestructura compta amb una longitud de 486 metres i és la peça clau de la futura variant, que connectarà la C-63 amb l’N-141e i permetrà alleugerir la travessera urbana, traient els camions i el trànsit pesant del centre d’Anglès. Es preveu que un cop s’enllesteixi hi passin uns 5.100 vehicles diaris.
El vicepresident del Govern i conseller de Territori, Jordi Puigneró, que ha assistit a la calada del túnel aquest dilluns, ha recordat que és una obra “llargament demanada” i una dels inversions principals que la Generalitat està executant a les comarques gironines. L’objectiu és que la futura variant d’Anglès, que costa 21,6 milions d’euros, entri en servei abans no acabi l’estiu de l’any vinent.
Actualment, el recorregut de la C-63 entre Anglès i Santa Coloma de Farners assumeix uns 7.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 8,5% de pesats. Pel que fa a la N-141e, a la zona d’Anglès absorbeix uns 12.000 vehicles diaris, dels quals un 8% són pesants.
Els treballs per a construir la nova variant van començar el març de 2021.
Foto: Xavier Pi/ACN