Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Klöckner confirma l’acomiadament de 41 treballadors de la planta de Sant Feliu de Buixalleu


L’empresa Klöckner ha anunciat el tancament definitiu de la seva fàbrica de plàstic a Sant Feliu de Buixalleu, fet que suposarà la reducció dràstica de la plantilla. Concretament, 41 dels 42 treballadors seran acomiadats, mentre que només es mantindran les àrees de magatzem i administració.

Des del febrer, els empleats havien dut a terme diverses jornades de vaga per pressionar la companyia i evitar l’aplicació de l’ERTO. No obstant això, les negociacions no han aconseguit frenar els acomiadaments, tot i que s’han millorat les condicions de sortida dels afectats. Segons l’acord, cada treballador rebrà una indemnització de 33 dies per any treballat, amb un suplement de set dies addicionals i una compensació mínima de 13.000 euros per als empleats amb menys antiguitat.

Durant les nou reunions entre la direcció i el comitè d’empresa, es va intentar negociar la continuïtat de la producció. El comitè va assegurar que la companyia volia traslladar la fabricació d’envasos de plàstic a països com Turquia. Ara, la planta selvatana quedarà reduïda a un centre logístic que distribuirà els productes fabricats a la resta de l’estat.

A més de les indemnitzacions, l’acord inclou altres mesures com la possibilitat d’entrar en una borsa de treball i la continuïtat de l’assegurança mèdica fins a finals d’any. Així mateix, les condicions establertes s’aplicaran fins al 31 de desembre del 2027 en cas de futurs expedients de regulació a la planta.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit