Avui, al matí360 de Ràdio Marina ens acompanya Olga Safont, responsable de l’Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor del Maresme. Hi parlem sobre el Black Friday, el Ciber-Monday i les campanyes que ens esperen per aquestes dates.
“Durant tot l’any impulsem campanyes informatives i reflexives per la ciutadania per promoure el consum responsable”, explica Safont. Ara bé, en aquestes dates també “fem campanyes de control perquè les empreses facin les seves promocions respectant els drets i que no comporti cap mena d’engany pel consumidor”.
A l’hora de comprar, diu Safont, “ens hem de preguntar quin model de consum volem tenir”. Si la resposta “és responsable, farem compres en comerç de proximitat i productes sostenibles”.
Pel que fa a consells quan anem a comprar, Safont ens assenyala en què ens hem de fixar. A les botigues virtuals “fixem-nos que la pàgina sigui segura, que la puguem llegir bé, que sigui acurada, que ens digui el preu total i final amb IVA inclòs i els sistemes de pagament, que ens digui el termini màxim de lliurement, i que ens diguin els sistemes de devolució i si aquesta té despeses”. D’entre aquesta enumeració, Safont assenyala que cal desconfiar d’aquells llocs on ens demanin fer el pagament amb una transferència bancària.
Pel que fa a les botigues físiques, Safont diu que és important que “sapiguem que les empreses no tenen l’obligació de fer canvis o devolucions si els productes estan en bon estat”. També diu que hem d’informar-nos de les condicions en cas que facin devolucions. A més, per fer compres segures, a les botigues físiques “els descomptes han d’estar ben indicats”.
Amb el patrocini de: