test

Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

i2CAT i Autopistas s’uneixen per desplegar de forma experimental el 5G i la connexió sense fils a l’autopista del Maresme

La inversió serà de 591.837 euros


La Fundació i2CT i Autopistas (filial d’Abertis a l’Estat) han constituït un consorci per desenvolupar una prova experimental per implantar el 5G i la connexió sense fils per a vehicles a l’autopista C-32, la del Maresme. Es tracta d’una part del projecte DIMOS 5G i busca analitzar l’impacte d’aquesta tecnologia en punts “crítics” com ara túnels. L’objectiu és desplegar una carretera intel·ligent, sostenible i segura. El DIMOS 5G té una inversió total de 591.837 euros, dels quals 250.110 són una ajuda del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, i s’emmarca en el programa UNICO Sectorial 5G  2023.

El projecte integra diverses tecnologies de monitoratge i gestió de la mobilitat com les basades en el bessó digital vehicular, sensors de trànsit i panells informatius. També connexió sense fils dels vehicles que contribueixin a desplegar serveis de mobilitat connectada per una regulació integral i intel·ligent del trànsit.

Els resultats permetran “analitzar possibles contribucions a l’estandardització de missatges entre vehicles i infraestructura”. Així ho ha valorat l’investigador principal de DIMOS 5G i membre de la línia de recerca V2X de la Fundació i2CAT, Bruno Cordero. A la vegada, ha apuntat que pot servir per proposar “recomanacions en la geometria de les futures infraestructures viàries crítiques”.

En el marc del DIMOS 5G es faran tres casos d’ús per “demostrar les solucions tecnològiques” dutes a terme pels investigadors. El primer se centrarà en la seguretat viària amb l’ús d’un bessó digital. El segon s’enfocarà a la mitigació de l’impacte mediambiental del trànsit, també amb un bessó digital que permetrà la predicció de possibles episodis de contaminació. Per últim, el tercer es fixarà en donar prioritat als vehicles d’emergències en un accident a l’interior d’un túnel.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit