Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

GESTVIA rebutja l’oferta de finançament per al nou aparcament de Can Saleta de Calella


L’òrgan de contractació de GESTVIA ha decidit no acceptar l’oferta presentada pel Banc Sabadell per al finançament de l’aparcament de Can Saleta de Calella. Aquesta oferta incloïa la condició d’un aval municipal, que no es considera ajustada a les condicions del concurs ni necessària per garantir el projecte. L’empresa pública calellenca ha argumentat que hi ha altres alternatives viables de finançament que no requereixen el suport econòmic de l’Ajuntament.

GESTVIA (Gestió Viària S.L.) és l’empresa municipal de l’Ajuntament de Calella. Es va crear el 1998 amb l’objectiu de gestionar aspectes vinculats amb la movilitat i els espais viaris públics. Ara iniciarà un procediment negociat sense publicitat amb diverses entitats financeres per assegurar les millors condicions per a l’execució de l’obra. L’objectiu és trobar opcions que garanteixin la viabilitat econòmica del projecte sense comprometre recursos municipals.

Característiques del projecte

El nou aparcament de Can Saleta, gestionat per GESTVIA, tindrà un pressupost inicial de 7,52 milions d’euros i es construirà en una ubicació estratègica entre l’Hospital de Sant Jaume i l’escola La Minerva. L’estructura comptarà amb sis plantes i una capacitat de 425 places per a vehicles, amb accés directe des de la carretera N-II.

Aquesta infraestructura és considerada clau per atendre les necessitats logístiques derivades de l’ampliació de l’Hospital Comarcal Sant Jaume, un projecte que la Generalitat preveu completar l’any 2030.

Segons els Comuns, el cost total podria superar els 17 MEUR

Després de saber-se aquesta notícia del rebuig de l’oferta de finançament per l’aparcament de Can Saleta, les reaccions no s’han fet esperar. El grup polític Calella En Comú Podem ha expressat la seva “preocupació” pel projecte de Can Saleta. En un comunicat l’ha qualificat d’”insostenible” i “desmesurat”. Els Comuns subratllen que el cost total, incloent-hi interessos i altres despeses, podria superar els 17 milions d’euros, amb un increment net de només 120 places d’aparcament. També adverteixen que la ubicació del projecte comprometria l’expansió necessària de l’Hospital Sant Jaume.

Amb tot, en el text, el grup proposa replantejar l’estratègia, prioritzant l’ampliació hospitalària i adoptant solucions d’aparcament més sostenibles i adaptades a les necessitats reals de la ciutat, amb un enfocament en la mobilitat respectuosa amb el medi ambient.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit