La Generalitat ha acordat amb l’Estat iniciar la tramitació del conveni que preveu millorar la connectivitat de les autopistes AP-7 i AP-2. Per a fer-ho, preveuen una inversió de 250 MEUR destinada a construir 7 nous enllaços i millorar els existents. Entre aquests hi ha el de la C-35 a Maçanet de la Selva.
La mesura forma part del protocol signat amb el govern espanyol el juliol passat, que dota de més de 900 MEUR per executar obres de millora en infraestructures territorials a Catalunya. Així, ambdós governs també han acordat tirar endavant la via de la ronda Nord, en concret, la part que comprèn els sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. El Govern s’encarregarà de redactar i executar la nova connexió, però la via serà de titularitat estatal.
Millorar infraestructures de mobilitat catalanes
Amb l’acord sobre l’AP-7 i l’AP-2, el Govern preveu “assegurar i accelerar la inversió” per millorar diverses infraestructures de mobilitat a Catalunya. A més, també preveu “potenciar un total de 16 enllaços viaris”, segons indiquen en un comunicat. En concret, tenen com a objectiu millorar “la capacitat i funcionalitat” dels 9 enllaços que ja van incloure en el protocol signat amb l’Estat l’estiu de 2023 i construir-ne 7 més.
Els 9 enllaços que formen part d’aquest grup són el de Girona Nord, el de Girona sud, la C-35 a Maçanet, la C-60 a la Roca del Vallès, la plataforma entre Montornès i Mollet del Vallès, els accessos a Montmeló- Parets del Vallès, l’enllaç B-30-C-58-N-150, la millora de la B-30 a l’altura de Cerdanyola del Vallès i l’enllaç de Vilafranca del Penedès centre.
Així, l’acord estableix la construcció de 7 nous enllaços que milloraran la connexió de la xarxa viària catalana.
7 enllaços nous
En un primer moment, el Govern va acordar amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la construcció de 4 d’aquests enllaços. Serien els de Sant Celoni/ l’Obaga, el de Banyeres del Penedès, un a la C-51 al Vendrell i un altre a Castelldans. Ara bé, fruit de la negociació la Generalitat n’ha pogut incorporar tres més: un a la T-315 a Bellissens, un a Masdenverge i un altre entre la connexió B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat. L’executiu català redactarà els estudis i projectes d’aquestes actuacions i executarà les obres.
D’altra banda, ambdós governs també han acordat iniciar els tràmits per desenvolupar la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. Aquesta proposta es va incloure dins el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, acordat amb el PSC en els pressupostos. El protocol sosté que ha de ser la Generalitat qui redacti i executi la nova connexió entre Terrassa i Sabadell, tot i que la via serà de titularitat estatal.