L’empresa selvatana Frit Ravich preveu duplicar la seva facturació i arribar als 600 milions d’euros en vendes l’any 2030. La companyia, amb seu a Maçanet de la Selva, ha desenvolupat un Pla Estratègic que també contempla la incorporació de més de 100 professionals durant l’any que ve, incloent-hi perfils claus per a liderar projectes d’enginyeria, digitalització i robotització. A més, l’empresa continuarà la seva aposta per la reinversió en àrees com la innovació i les tecnologies avançades per mantenir-se a “l’avantguarda del sector”. El creixement previst s’enfocarà desenvolupant les marques pròpies per a tots els canals en què opera i apostant per ser un distribuïdor “global” del sector de l’snack en l’àmbit nacional.
Amb el nou Pla Estratègic 2030, Frit Ravich preveu ampliar la plantilla per afrontar amb èxit els reptes associats al nou objectiu de vendes. La major part d’aquest personal estarà ubicat a la seu central, incloent-hi posicions clau per liderar projectes en tecnologia, digitalització i robotització. En els darrers anys, l’empresa ha reforçat la seva estructura amb perfils d’enginyeria, tecnologies de la informació i experts en data, per impulsar projectes estratègics per posicionar-se com a referent al sector de l’snacking.
Frit Ravich, una empresa familiar
Una mostra d’això és la nova unitat de negoci “Frit Data Solutions”. Es tracta d’un model de negoci innovador basat en la comercialització de dades i serveis analítics a través d’una plataforma digital d’eficiència comercial per al canal independent.
La CEO Judith Viader, remarca que al llarg d’aquests 60 anys “la visió de la família Viader sempre ha estat invertir per continuar creixent i oferir productes de qualitat”. Per la seva banda, la directora de Persones i Cultura, Maria Saló, destaca que l’empresa té un “ADN inconformista que innova i inverteix contínuament en noves tecnologies i metodologies de treball col·laboratiu.
Frit Ravich és una empresa familiar amb un model de negoci dual basat en l’elaboració de Patates Fregides, Snacks i Fruits Secs amb marca pròpia. Entre aquests destaquen Caseras, Cocteleo, Top Corn, Premium i Real Bites. Alhora, també es basa en la distribució de les principals marques nacionals i internacionals del sector snacking. La companyia va ser fundada el 1963 per Josep Maria Viader, actual president. Des del 1997, però, la dirigeix Judith Viader. Va prendre el relleu generacional de l’empresa, liderant l’expansió de negoci i el desenvolupament de la marca i la distribució.
L’empresa compta amb més de 4.000 referències, 800 de marca pròpia, atén més de 50.000 punts de venda setmanalment i gestiona 3.700 comandes cada dia. L’organització empra un equip de 1.200 professionals. D’aquests, 700 són a la seu central de Maçanet, i la resta, distribuïts entre les 38 delegacions comercials del territori nacional i la filial a França.