Una quinzena d’estudiants del TecnoCampus de Mataró han presentat tres projectes innovadors al Pitching Audiovisual, una iniciativa a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari.
El Pitching Audiovisual va arrancar dimecres a l’auditori del Disseny Hub Barcelona, en el
marc de la novena Setmana del Talent Audiovisual. En total, 56 joves professionals han presentat en format pitch una quarantena de projectes audiovisuals davant d’empreses i productores audiovisuals de referència amb l’objectiu que els ajudin a tirar-los endavant.
Els projectes, ideats per joves, representen una mostra clara dels formats i continguts que
volen consumir les noves generacions: videojocs, multimèdia, sèries, experiències
immersives, llargmetratges de ficció, documentals i programes divulgatius, entre d’altres; i
dels temes que preocupen els joves, com la crisi identitat, la sexualitat o l’ansietat social.
Els projectes
Els projectes audiovisuals del TecnoCampus de Mataró han competit a les categories de
ficció, no-ficció, i videojocs. A la categoria de no-ficció els alumnes del TecnoCampus van presentar Mikado: Vida de Via de Miquel Gomila, Martí Juanola, Pau Cara i Claudia Ferrando. Es tracta d’una sèrie que explica la vida d’un jubilat antisistema que es va canviar el nom per Mikado. El protagonista va fugir de la seva família, d’un passat misteriós amb el somni d’exiliar-se a un món de fantasia.
A la categoria de ficció, el projecte Ésser(s), dels alumnes Pau Cara, Claudia Ferrando, Pau
Artero i Miquel Gomila, explica la història de sis joves que es presenten com a voluntaris per participar en un experiment social creat per una empresa. Els joves han de passar dues
setmanes convivint a una casa a canvi d’una compensació econòmica. El grup només haurà
de respondre una pregunta: què tenen en comú?
AXO és el projecte dels alumnes Marina Codony, Hodei Otegi, Víctor Hernando, Arnau
Oliveras, Elisabeth Alzzueta, Marc Lloret i Alex Romera que competirà a la categoria de
videojocs. És un videojoc 3D sobre el viatge immersiu i emocionant d’un axolot màgic pels
temples del cel. Amb mecàniques de puzzle es posa èmfasi a l’exploració i la interecció amb
els diferents elements i criatures que es troben pels escenaris.