La comarca del Maresme ha registrat quatre morts a les carreteres des de principi d’any, segons l’últim balanç de la sinistralitat a les carreteres catalanes fins al 31 de maig del Servei Català de Trànsit (STC). Així, el Maresme és una de les comarques de la demarcació de Barcelona amb més víctimes.
En el que portem de 2024, han perdut la vida 48 persones en 45 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Ara bé, aquestes xifres representen una reducció de víctimes respecte a anys anteriors. L’any passat van morir 61 persones en 51 sinistres mortals en el mateix període. El 2019, van ser 69 víctimes mortals en 66 sinistres. D’altra banda, en aquests primers cinc mesos s’han registrat 280 persones ferides greus en accident de trànsit, que són quasi les mateixes que en el mateix període del 2023, però un 10% menys respecte al 2019.
Pel que fa al mes de maig, 13 persones han mort a la xarxa viària interurbana. Així, passa a ser el mes amb més sinistralitat d’aquest 2024, quedant per davant del gener, que va registrar 12 víctimes mortals.
Trànsit assenyala que s’ha reduït la sinistralitat a totes les demarcacions respecte al 2023. Barcelona, però, es manté com la demarcació amb més mortalitat, amb 21 víctimes mortals, cinc menys que l’any passat. Les comarques amb més víctimes han sigut el Maresme, el Bages i l’Anoia, amb 4 morts cadascuna. Tarragona és la segona demarcació amb més sinistralitat, amb 14 morts, dos menys que l’any anterior. A Lleida hi ha hagut nou víctimes mortals, dues menys que el 2023. Per últim, Girona han registrat quatre víctimes mortals, la meitat que en el mateix període de l’any passat.
Pel que fa a les vies, STC apunta que la sinistralitat a la xarxa continua sent “molt dispersa”. Així, els 45 accidents mortals s’han registrat en 34 vies diferents. L’Eix Transversal (C-25), que passa per la comarca de la Selva, és la via amb més víctimes, un total de cinc. En canvi, l’AP-7, que també connecta el territori, ha registrat una víctima mortal. Així, com assenyala Trànsit, l’autopista manté una “notable reducció” de víctimes mortals. Durant els primers cinc mesos del 2019 (abans de la gratuïtat) es van produir 4 víctimes mortals, la mateixa xifra que el 2023. El 2022, durant aquest període, la sinistralitat a l’AP-7 havia augmentat fins a les 13 víctimes mortals.